T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Antalya Anadolu İmam Hatip Lisesi

Come See And Learn

PROJE ADI: COME,SEE ,LEARN...LET'S CONNECT THE CULTURES

PROJE YÜRÜTÜCÜ ÖĞRETMEN:GÜLSÜM URLU

PROJE YÜRÜTÜCÜ ÖĞRENCİLER: PINAR SUDE GENÇ,FATMA HANIM TEKİN,LİYYA BEYZA TOPALBEKİROĞLU

PROJE PLATFORMU :AVRUPA BİRLİĞİ PROJESİ

PROJE ÖZET:Kültür; bir toplumun özünde ve geleneğinde yer alarak gelecek nesillere aktarılan maddi ve manevi birikimlerin tümüdür. Kültürel değerlerin izlerini taşıyan eğitimin temel görevlerinden birisi bu değerlerin aktarımıdır.

       Hızla değişen dünyada sahip olduğumuz kültürel mirasına  sahip çıkmak önemlidir.Geçmişten geleceğe köprü oluşturan mirasımızı öğrenmek toplumsal varlığımızın devamlılığını sağlar.Amacımız öğrencilerin hem kendi hem de farklı ülkelerdeki kültürel mirasını tanımak ve geleceğe yönelik seçimlerinde etkili olmasını sağlamaktır

       Kültür; bir toplumun özünde ve geleneğinde yer alarak gelecek nesillere aktarılan maddi ve manevi birikimlerin tümüdür. Kültürel değerlerin izlerini taşıyan eğitimin temel görevlerinden birisi bu değerlerin aktarımıdır. Eğitim ve kültür birbirinden ayrılması güç iki unsurdur. Bu bilinçle başladığımız projemizde, öğrencilerimizin kendi sahip oldukları kültürü farketmelerini sağlamak istedik.Öğrencinin aktif katılımını teşvik etmesi, üst düzey bilişsel aktiviteleri desteklemesi ve teknoloji kullanımını ön planda çıkarmak gibi yararlılıkları bulunan proje tabanlı öğrenme ile bu hedeflere daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçladık. Araştırma yapmak, gezi gözlem, grup çalışmaları , gibi farklı etkinlikleri farklı metodlarla yapma olanakları oldu. Kendi sahip oldukları kültürel zenginliğin farkedilmesi, nesiller arası iletişim probleminin aşılması ve muhabbete dönüşmesi bizim için önemliydi. Ailede yaşlı bireylerle iletişim, onların tecrübelerinden yararlanma, sahip oldukları değerleri farketme, bunları yaparak yaşayarak öğrenmelerini istedik. Farklı Kültürlerdeki ortak özelliklerin nasıl oluşabildiğini , bununla ilgili araştırma, analiz, sonuç çıkarma yapmalarına olanak sağlandı. Yabancı dil kullanımı da önemliydi. Kültürel paylaşımlar  ve iletişim için dil öğrenmenin faydası farkedildi.

       Proje planımızdaki etkinlikler;proje tabanlı eğitim, dil kullanımı, işbirlikli öğrenme, gezi gözlem, tasarım, el becerileri, teknoloji kullanımı , aktif öğrenme, demoktarik öğrenme yaklaşımları ile oluşturulmuştur.

 

       PROJEMİZ E-TWINNING PLATFORMUNDA BAŞLAYAN AVRUPALI ORTAKLARIMIZLA AVRUPA BİRLİĞİ PROJESİNE DÖNÜŞTÜRDÜĞÜMÜZ BİR PROJEDİR.PROJEMİZ BAŞVURUSU YAPILMIŞTIR.

27-06-2020

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.06.2020 - Güncelleme: 14.05.2024 10:50 - Görüntülenme: 352
  Beğen | 0  kişi beğendi