T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Antalya Anadolu İmam Hatip Lisesi

KRİTİK ANALİTİK DÜŞÜNME PROJESİ (KAD)

 

PROJENİN AMAÇLARI:

Projenin temel amacı, Antalya Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde okuyan öğrencilerin okuduklarını Kritik Analitik Düşünme bakış açısı ile değerlendirebilmelerini sağlayacak yetkinliğe sahip olup, kendi potansiyellerinin farkına varmalarını sağlamaktır.

Bu ana amaç çerçevesinde öğrencilerin;

·         Yaşadıkları topraklardaki medeniyet bilincine sahip, "Ben İdraki"ni özümsemiş, yaşadıkları çağda kendi Milli ve Manevi duruşları ile katkı sağlayabilecek becerilere sahip olan,

·         Milli ve manevi değerleri özümseyen ve içselleştiren ,

·         Okuduklarından hayata ve dünya insanlığının hayrına yeni düşünceler üretebilen,

·         Çok yönlü düşünebilme becerilerini geliştiren,

·         Sahip olduğu bilgi birikiminden hareketle yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, hakikatin peşinden giden bireyler olmaları amaçlanmaktadır.

·         Ayrıca proje kapsamında Kritik Analitik Düşünme yönünü geliştirmiş bir okul olarak diğer okullara öncülük etmek de amaçlanmaktadır.

Özel Amaçlar:

Bu proje ile Antalya Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde projeye katılan öğrencilerle,  seçilen kitapların Kritik Analitik Düşünme ilkeleri çerçevesinde okunup değerlendirilmesi, düşünme yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik bir farkındalık oluşturulması amaçlanmaktadır.

Proje kapsamında projeye katılan öğrencilerin (bulunduğu sınıf kategorisine göre belirlenen)  aşağıda belirlenen kitapları okuması, kritik analitik düşünme bakış açısı ile  değerlendirmesi ve görevli öğretmenle birlikte kitabın kritiğinin yapılması amaçlanmaktadır.

Projeye katılıp belirlenen kitapları okuyan öğrencilerin, kitap okumayı alışkanlık haline getirdikleri takdirde, kendilerini daha iyi ifade edebilmelerini; etkili konuşma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamak, projenin amaçları arasındadır.

Öğrencilerin kitapları kritik analitik düşünme bakış açısı ile okumaları ile birlikte  onların düşünce eğitimini  desteklemek, böylece akıcı konuşma, etkili yazma, yorumlama gibi becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.

             GİRİŞ / PROJENİN GEREKÇESİ VE ORTAYA ÇIKIŞ KAYNAĞI:

            Okumak insanın kişisel gelişimini sağlayan önemli etkenlerden biridir; insanın düşünce yapısını, hayal dünyasını geliştirir, sözcük dağarcığını arttırır, insana bilgi ve birikim kazandırır. Spor yapmak vücut için nasıl egzersiz imkânı sağlıyorsa;kitap okumak da beynin kapasitesini artırmada egzersiz işlevi görmektedir.

            Günümüz gençlerinin okuma alışkanlığı yanında okuduklarından sonuç çıkarma, enine boyuna değerlendirme, fikri alt yapı oluşturma ve en önemlisi düşünme- tefekkür yeteneğini yeterince kullanamama hususları aşikar bir gerçeklik olarak önümüzdedir.

Kritik ve analitik düşünme zihinsel işlevlerin kullanıldığı bilişsel bir aktivitedir.

Dikkat, hafıza, muhakeme, algılama ve çıkarsama yapma gibi bir dizi zihinsel sürecin eşgüdüm içinde etkileştiği bir süreçler bütünüdür.

Seçme, kategorize etme, tümevarım, tümdengelim, mecaz, benzetme, ayrıştırma ve soyutlama gibi kritik ve analitik düşünmenin diğer bileşenlerinden de söz edebiliriz.

Günlük yaşantımızdaki olağan, sıradan, istemsiz, sistemsiz düşünmeden farklı;

bilinçli, ilmi, hür düşünmedir.

            Yukarıda ifade edilen özelliklerin okulumuz öğrencilerine kazandırılması onların dünya insanlığına fayda sağlayacak misyona ve vizyona sahip olmalarına katkı sağlayacaktır.

          PROJENİN HEDEFLERİ

      Kritik Analitik Düşünme becerilerine sahip bireylerin yetişmesine katkı sağlamaktır.

YÖNTEM:

Proje çerçevesinde her yıl 4-5 kitap belirlenecektir.

Projeye katılacak öğrencilere başlangıçta Kritik Analitik Düşünme hakkında bir seminer verilecektir.

Ekim ayında proje başlatılacak, projeye katılan öğrencilere 1. Kitap temin edilip teslim edilecektir. Projeye katılan öğrencilere kitabı okuyup anlamaları ve kritik etmeleri için 3 hafta süre tanınacaktır. 3 hafta sonunda okunan kitap proje danışmanı hocaların eşliğinde inter-aktif bir ortamda kritik ve analitik düşünme bakış açısı ile değerlendirilecektir.

Proje ile ilgili haberlere okulumuz internet sitesinde ve sosyal medya hesaplarında yer verilerek geniş kitlelerde de farkındalık oluşmasına katkı sağlanacaktır.

BEKLENEN SONUÇLAR:

Proje sayesinde, Kritik Analitik  Düşünme becerisini geliştirmiş,  medeniyetimizde var olan tefekkür geleneğini canlandırmaya katkı sağlayacak nesillerin yetişmesi öngörülmektedir.

2016-2017 eğitim öğretim yılında başlanan KAD Projesi okulumuzda 4 yıldır uygulanmaktadır.

Kritik ve Analitik Düşünme bakış açısı ile değerlendirdiğimiz eserler:

Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler Rasim Özdenören

Kafa Karıştıran Kelimeler Rasim Özdenören

İslam Sezai Karakoç

Kıyamet Aşısı Sezai Karakoç

Yitik Cennet Sezai Karakoç

Taşları Yemek Yasak  İsmet Özel

İslam ve İnsanlığın Geleceği Roger Garaudy

Kendini Aramak İhsan Fazlıoğlu

Eleştirel Düşünme Öğretimi Ahmet Kurnaz

Ruhun Dirilişi Sezai Karakoç

Var Olmak Nurettin Topçu

İman ve Aksiyon Necip Fazıl Kısakürek

Büyük Fetih Nurettin Topçu

İslam Deklerasyonu Aliya İzzetbegoviç

Diriliş Neslinin Amentüsü Sezai Karakoç

Müslümanca Yaşamak Rasim Özdenören

Kültür ve Medeniyet Nurettin Topçu

Kalbin Sesi Bir Hicret Risalesi Mustafa Kutlu

27-06-202027-06-202027-06-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.06.2020 - Güncelleme: 14.05.2024 10:51 - Görüntülenme: 854
  Beğen | 5  kişi beğendi