Okulumuzda ülkemizde yaşanan deprem sonrasında afet durumlarının aileler ve öğretmenler üzerinde yarattığı olumsuz etkileri azaltmak ; öğrencilerimizin uyum sürecini desteklemek amacı ile öğretmen ve ailelerimizle psikososyal destek eylem planı kapsamında seminer çalışmaları yapıldı.
Yapılan programımızda travma-zorlu yaşam olayları ve bu olaylar karşısında verilebilecek tepkiler ve alınabilecek destekler hakkında bilgilendirmeler yapıldı. Ailelerin öğrencilerimize destek olmak için yapabilecekleri paylaşıldı ve okulumuzda yürütülecek olan psikososyal çalışmalar hakkında bilgi verildi.
Şbt
İnsan hayatındaki en önemli kararlardan biri meslek seçimi. Öğrencilerimizin uzmanından mesleki bilgi ve tecrübelerini dinlemeleri amacıyla kariyer günleri seminerlerimiz devam ediyor. Bu amaçla bizi kırmayarak gelen okulumuz 2017 yılı mezunlarından Ayşe Beyza YILMAZ bugün avukat olarak konuğumuz oldu.
Avukat Ayşe Beyza YILMAZ öğrencilerimize hukuk bölümü ve meslekleri hakkında bilgiler verdi, tecrübelerini aktardı.
İlgilerinden dolayı Ayşe Beyza YILMAZ hanımefendiye çok teşekkür ederiz.
Şbt
Antalya Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak "Yıllık Çalışma Planı" çerçevesinde okul kütüphanesi yeniden gözden geçirilmiştir.
Okulumuz kütüphanesi hafta içi her gün sabah 08.00'de açılmakta ve 17.00'ye kadar açık tutulmaktadır. Öğrencilerimiz yalnızca kütüphanemizin fiziki olanaklarından değil ayrıca internet bağlantı (Wi-Fi) olanaklarından faydalandırılmaktadır.
2020-1-ES01-KA229-081694_6 no lu 'be friendly to nature' adlı projemiz Erasmus+ iyi uygulamaların değişimi öğrenci odaklı bir projedir.Projemiz konu larını şöyle sıralayabilriz
• İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
• ÇEVRE SORUNLARI
• GERİ DÖNÜŞÜM
• SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• TOPLUMSAL DEĞİŞİM
• AVRUPA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİ
• KÜLTÜRLER ARASI ETKİLEŞİM
• DEZAVANTAJLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GELİŞİMİ
İlk hareketliliğimizi 'Çevre eğitimi ' konusuyla İspanyanın Torrevieja şehrinde gerçekleştirdik.Öğrencilerimiz doğal yaşam parklarındaki türleri gözlemlediler.Çevre sorunları ve çözümleri üzerine tartıştılar
2.hareketliliğimiz Hırvatistanın Labin şehriydi.'Flora ve Fauna çalışmamızı yaptık.Öğrencilerimiz bu kentin flora ve faunasını inceleme fırsatına kavuştu. Gerek üniversite bağlantılı çalışmalar gerekse yerinde gözlemle çok verimli bir hafta geçirildi
3.hareketliliğimiz İtalyanın Palermo şehrinde 'Deniz kaplumbalarının gözünden ikliim değişikliği' başlıklı çalışmamızı gerçekleştirdik.Deniz kaplumbağaları koruma amacıyla yapılan çalışmaları inceledik.
4.Hareketliliğimizi Adıyaman /Sincikte gerçekleştirdik.'Su hayattır' adlı çalışmamızla suyun hayatımızdaki önemi vurgulandı.Ayrıca 'ebru' çalışması yapılarak suyun sanat kısmını daöğrencilerimizbirebir çalışma yaparak görme şansına kavuştu
5.hareketliliğimiz 6 mart-11 mart tarihleri arasında Portekiz /Vilela şehrinde gerçekleştireceğiz.Atıktan sanata çalışmalrımızı sergileyeceğimiz bu hareketliliğimiz için öğrencilerimiz heyecanla beklemektedir.
Mayıs ayı içinde bizde okul olarak 'Sürdürülebilir tarım ' ile ilgili çalışmamızı tüm ülkelerle birlilkte gerçekleştireceğiz.
Vakti kuşanmak projesi kapsamında, ailemizin en küçük bireylerinden namazlarına büyük bir titizlikle devam eden, gerek hafızlık çalışmalarında gerekse akademik derslerde tutum ve davranışlarıyla arkadaşlarına örnek teşkil eden öğrencilerimizi Akvaryum gezisi ile ödüllendirdik. Temennimiz, hayatın her alanında örnek olacak öncülerden olmaları dileğiyle...
02.12.2022 Cuma günü Coğrafya öğretmeni Mevlüt Can Sarısoy tarafından 10/A-B sınıflarına arazi inceleme gezisi düzenlenmiştir. Öğrencilerimizin derste gördükleri yeryüzü şekillerini yerinde görerek oluşum süreçleri hakkında bilgi verilmiştir.
30 Ekim 2022 Pazar günü, saat:10.00'da okulumuzda düzenlenecek olan "Okul Aile Birliği" toplantısına tüm velilerimizi bekliyoruz.
KTS çalışmaları kapsamında Orman Fidan Müdürlüğünden aldığımız fidanları öğrencilerimiz okulumuz bahçesine dikti.Okulumuzun Doğusunda Pansiyon ve Yemekhane binalarının arkasında bulunan yere öğrencilerimiz Orman Fidan müdürlüğünden aldığımız fidanları dikmek için el birliği ile önce çukur açtılar.Açılan bu çukurlara her bir öğrencimiz kendi eliyle fidanları besmele ve dua ile dikti ve ilk hayat suyunu verdi.Öğrencilerimiz diktikleri çam ve dut ağaçlarının yanında ağaç dikmenin vermiş olduğu sevinç ve heyecanla fotoğraf çektirdiler.Peygamber Efendimizin( sav ) buyurduğu '' Birinizin elinde bir fidan varken, kıyamet kopuyor olsa bile , derhal onu diksin '' Hadisi Şerifin yazıldığı pankartı açıp beraberce hatıra fotoğrafı çektirdiler.
Okulumuzda KTS çalışmaları kapsamında Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmeni Elif DOĞAN tarafından ''Mentörlük ve Öğrenci Koçluğu'' konulu seminer çalışması gerçekleştirildi.
Mentörlük belirli bir alanda tecrübe sahibi olmayan kişilerin, o işi daha iyi gerçekleştirebilmeleri amacıyla, alanla ilgili daha çok tecrübesi bulunan, bilgi ve beceri sahibi kişiler tarafından onlara yol gösterilmesi olarak ifade edilen bir süreçtir.
Eğitim hayatı içerisinde mentörlük sistemi, mentör ile danışan öğrenci arasında kişisel, akademik ve duygusal ortaklık kurma sürecine dayanır. Öğrencinin derslerdeki gelişimi, motivasyonu ve devamlılığı izlenir. Bu nedenle öğrencilerimizin akademik başarısını gözlemleyerek artırmak ; sınava hazırlık sürecinde destek olmak için okulumuzda sürdürülen çalışmalara katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Mentörlük çalışmaları ile öğretmenlerimiz, okul ve aile arasında köprü olarak öğrenim ve toplumsal yaşam dengesini kurarlar. Ayrıca her bir öğrencimizin derslerdeki devamı, gelişimi ve motivasyonu izlenir.
Tarih Kulübü olarak düzenlemiş olduğumuz, "Genel Kültür Bilgi Yarışması", okulumuz genelinde büyük ilgi görmüş olup, iki eleme sınavı sonucunda yarışmaya hak kazanan 6 grup ile final yarışmasını gerçekleştirdik.
Toplam 30 soru sonrasında birinci olan grubumuz 11 A ve 11 B sınıfından Melda KATLI, Ramina HAN VE Ayşe ÖZTUNA olmuştur.
Katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz
Mrt
4 Mart 2022 Cuma günü saat 11.30 da , okulumuzda ve tüm Türkiye genelinde yapılan deprem tatbikatı başarılı birşekilde tamamlanmıştır. Öğrencilerimiz, deprem olduğunu belirten siren sesini duyduğunda "çök,kapan,tutun" hareketi ile sınıflarında kendilerine güvenli bir alan oluşturarak sarsıntının bitmesini beklemiş, ardından her sınıf en yakın merdivenden kargaşaya mahal vermeden toplanma alanında toplanmışlardır.
Tatbikata riayet eden ve ivedlikle okulu 73 saniyede boşaltan öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve okul personelimize duyarlılıklarından dolayı teşekkür ederiz.